
Helly Hansen is de kledingsponsor van Dutch Match Cup. De overeenkomst wordt afgesloten met het Batavia Sailing Center, de licentiehouder van de Dutch Match Cup. Dit is vandaag bekend gemaakt door het Batavia Sailing Center uit Lelystad en Helly Hansen uit Noorwegen.
De laatste weken is er achter de schermen heel erg hard gewerkt om tot een voor beide partijen optimale afspraak te komen. Immers, de Dutch Match Cup, de vijfde wedstrijd uit de Alpari World Match Racing Tour, staat voor 24 tot en met 28 september op de agenda. Tijdens deze week strijden de beste zeilers van de wereld om de punten in het wereldkampioenschap en het prijzengeld van $ 75.000.
Het Batavia Sailing Center is blij en trots met Helly Hansen een belangrijk kledingmerk aan zich te binden. Helly Hansen op zijn beurt is bijzonder verheugd zijn merk en kwaliteitskleding te kunnen koppelen aan de Dutch Match Cup en het Batavia Sailing Center. De overeenkomst tussen Helly Hansen en het Batavia Sailing Center is veelomvattend. Zo worden alle medewerkers en de vele vrijwilligers van de Dutch Match Cup in de kleding van Helly Hansen gestoken gedurende de Dutch Match Cup. Ook de twee Nederlandse zeilteams die aan de Dutch Match Cup deelnemen zijn hiermee voorzien van de kleding van dit kwaliteitsmerk. Zij ontvangen van Helly Hansen complete zeil outfits. Daar blijft het echter niet bij. Voor de momenten dat ze niet aan het zeilen zijn ontvangen de zeilers vrijetijdskleding en schoenen. Tijdens de Dutch Match Cup zijn verschillende feestelijke gelegenheden waar de zeilers bij aanwezig zijn. De vrijetijdskleding is dan ook een bijzonder leuke toevoeging aan de overeenkomst. Bijzonder blij is het Batavia Sailing Center ook met de Helly Hansen geleverde zeilkleding voor gebruik tijdens de door het Batavia Sailing Center georganiseerde zeilevenementen voor groepen vanuit het bedrijfsleven.
Met de samenwerking met Helly Hansen verzekert de Dutch Match Cup zich van een enthousiaste partner met kennis van kleding maar vooral ook van zeilen. De denkwijze van Helly Hansen wordt gemarkeerd door hun motto: Work hard - Play hard. Toen Helly Hansen zich in 1920 ging richten op synthetische kleding was het merk vooral populair als outdoor- en sportmode. Sindsdien zijn ze zich ook meer gaan richten op andere doelgroepen.. Daarnaast zijn ook de vrijetijdskleding en schoenen van Helly Hensen erg populair. De populariteit blijkt ook uit de winkel in Batavia Stad Fashion Outlet te Lelystad. Begin 2014 opende Helly Hansen daar een uitgebreide winkel met een groter en breder assortiment.
De toevoeging van Helly Hansen aan het rijtje partners is een ontzettend welkome. Niet alleen doordat het een grote naam is met een kwalitatief sterk assortiment, ook omdat het verstand heeft van zeilen en de belangen van het evenement begrijpt. De organisatie is druk bezig met de laatste voorbereidingen van het evenement, dat van 24 tot en met 28 september plaatsvindt in de Bataviahaven van Lelystad.
Comments