Vanaf juli vervangt Bavaria zijn eermalige 33cruiser door de Bavaria 34cruiser. Een nieuwe dek layout, gebaseerd op het dek van de recent gelanceerde 31cruiser, moet de nieuwe Bavaria 34cruiser een klassieke elegante lijn geven. De 34cruiser wordt voorzien van een functionele en moderne uitrusting.
Dek
Aan licht geen gebrek in de Bavaria 34cruiser. Twee grote luiken boven het salon en 4 lange dekvensters moeten volstaan om een zee van licht binnen te brengen. Het grootzeil-systeem en de benodigde winchen (6 stuks) zijn standaard. In kuip brede zitbanken van 2,40 m lang. Net als bij de Vision series werd ook bij de Bavaria 34cruiser in de spiegel een luik met geïntegreerde ladder ingewerkt dat elektrisch wordt neergelaten en zo de dienst uitmaakt als zwemplatform.
Onderdeks
Een voetje meer is een voetje meer. In vergelijking met de 33cruiser beschikt de 34cruiser over een grotere cabine vooraan waarin dan ook een groter bed past dan in de 33cruiser.
Bavaria maakt er aanspraak op dat hun salon bij de ruimste behoort die men op gelijkaardige 34 voet zeiljachten zal aantreffen. Het salon wordt omgeven door in totaal 6 vensters en luiken die allen open kunnen.
Op de 34cruiser ook een sterk verbeterde toiletruimte. In deze natte cel werd er niet alleen meer opbergruimte voorzien dan in de 33cruiser, maar is ook plaats gemaakt voor een kast om er de natte kledij in te drogen te hangen. Een dekluik en -venster moeten voor het licht en de nodige verluchting zorgen.
Een totaal vernieuwde kaarttafel en een ruime achtercabine met voldoende vensters om het er luchtig en klaar te houden, maken het geheel af.
Cijfers
De Bavaria 34cruiser meet overall 10,71 m en is 3,60 m breed. De diepgang zal rond de 1,90 m draaien. Niet geladen zal de 34 cruiser ongeveer 5.700 kg gaan wegen en de balast zal zo’n 1.440 kg zwaar worden. Standaard zal een Volvo Penta D1-20 met 18 pl de dienst uitmaken. Om de motor aan de praat te houden wordt een fueltank van 150 liter geïnstalleerd.
Eens de motor uit, wordt er gerekend op de 61,2 m² van het grootzeil en de genua samen. Volgens de laatste berekeningen van Bavaria zal een mast van 14,82 meter (boven de waterlijn) geplaatst worden.
Het cijfer dat iedereen interesseert, namelijk hoeveel de Bavaria 34cruiser zal gaan kosten, is nog niet geweten.