“De Hollands Glorie dlx is de ideale open cruiser voor binnenwateren en lage bruggen. Genieten van de omgeving op comfortabele banken. Plezier met heel het gezin”, luidt het bij de aanvang van de bouw van de eerste Open Cruiser 20’ dlx begin deze maand.
“Als het op genieten aankomt, kan de sloep uitgevoerd worden met wijnkoelers en koelkasten. Zelfs een toilet behoort tot de opties en kost geen ruimte”, vult bouwer Michiel van Buuren van het Rotterdams bedrijf Divine service & design aan.
Eigentijds & Eigenwijs
Divine service & design, kortweg 'Divinesd', staat al jaren bekend om haar excentrieke en eigentijdse ontwerpen. Bij de nieuwe ontwerpen zoeken de ontwerpers naar stijl en klasse voor de hedendaagse consument.
Bij de dlx is het niet anders. Deze middenklasse sloep straalt aan kanten brutaliteit uit. Kenmerkend voor haar ontwerpers.
Minder luxe meer plezier
De goedkoopste versie, de “engine ready” uitvoering staat rond de 7.900 euro geprijsd. De sloep is dan al voorzien van een schroefaskoker, de motorfundatie en dieseltank.
Voor zo’n 17.900 euro levert Divinesd de dlx af met een 13 pk diesel. Voor wie het een ietsje meer mag zijn, bestaat een 25 pk uitvoering die rond de 19.900 euro zal uitkomen.
“We kiezen bewust voor minder luxe, maar geven in ruil daarvoor meer plezier. De dlx is wat we noemen een echte instapper”, zegt Michiel van Buuren.
Hollands Glorie
De 6 meter lange, 2 meter brede, 0,75 meter hoge Open Cruiser dlx met een diepgang van 0,41 meter is onderhoudsarm garandeert Divinesd. Een poetsdoek af en toe kan in Nederland en ook België geen kwaad natuurlijk.
Door de verlaagde motor biedt de dlx volgens de ontwerpers een bijzonder goede stabiliteit en koersvastheid. De dlx is standaard uitgevoerd met een non-slip dek in lattenbouw.
"Vol trots mogen we zeggen dat het schip volledig van Nederlandse bodem komt. Vandaar ook de naam Hollands Glorie dlx.”